יום ראשון, 30 בנובמבר 2014

"מקומי, מקומי, מקומי" - הפתרון הסלולרי להאצת המכירות ברשת הקמעונאיות.

לאחרונה שמענו על התמוטוטויות של מספר רשתות קמעונאיות ותיקות, תופעה מצערת הממחישה את מגמת השחיקה בריווחיות הענף. התחרות על כיסו של הצרכן חריפה מתמיד! כיצד מתמודדים?

המוסכמה כי דוקא בעיתות מצוקה יש צורך להעמיק בשיווק, מביאה להשקת קמפיינים אגרסיביים במדיה המסורתית והדיגיטלית, המנסים ללכוד את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי בביתו, בשבתו מול המחשב ובדרכים. אולם יש איזור אחד שבו לא משקיעים מספיק: במתחם העסק!

נתחיל במגמת חדירת הסמארטפון לחיינו. הנה קורטוב ססטיסיקה: שיעור חדירת הסמאטפונים בישראל נע בין 57% (סקר גוגל - מאי 2013 ) לבין 86% (סקר TNS - ספטמבר 2103). בסקר שנערך בקרב סטודנטים  כמייצגי הדור הצעיר נמצא כי ל 86% מהם יש סמארטפון. (אקספרטו - ספטמבר 2013 )

עוד מלמד אותנו הסקר המקיף שערכה לאחרונה Google בישראל, כי 83% מבעלי המכשיר אינם יוצאים מהבית בלעדיו, ו- 88% מהם עושים בו שימוש בקניון או בחנות .

תופעת חדירת הסמארטפון לחיינו אינה מפתיעה. רובנו מתנסים בכך אישית מדי יום. אולם, לפני שאתם מתחילים להשתעמם מהסטטיסטיקה היבשה, הנה נתון שהדהים (אפילו) אותי:

95% ממשתמשי הסמארטפונים חיפשו מידע מקומי, מהם 37% כל יום!
92% נקטו בפעולה בעקבות זאת

שימו לב: ביטוי המפתח הוא: מידע מקומי!
התרשים הבא מתוך הסקר, המכונה בפי אנליסטים שיווקיים "משפך ההמרה",
 (Conversion Funnel) ממחיש את תהליך ההמרה של משתמש הסמארטפון החל מחיפוש מידע מקומי וכלה ברכישה בעסק.






מקור: מחקר של  "גוגל" שנערך בישראל במאי 2013

היכן ,כיצד ואחר מה מתבצע חיפוש מידע מקומי מופלא זה? 
מחקר שנערך בשנת 2012 בבריטניה על ידי חברת  On Device Research מצביע על מיקום החיפוש העיקרי:
60%  מהחיפוש המקומי נעשה בסמוך או בתוך חנות העסק!

בנוסף, מחקר זה חושף את ההעדפות של צרכן הסמארטפון בשימוש בWi-Fi  :

78% יעדיפו להתקשר באמצעות אינטרנט חופשי- אם יוצע.

יתרה מזו: מסתבר כי אספקת אינטרנט חופשי במיתחם הקמעונאי לא רק משפרת את הדעה של הלקוח לגבי העסק, אלא מגבירה אצלו את הבטחון בביצוע העסקה המיטבית, כפי שמראה התרשים הבא:


מקור:מחקר של חברת On Device שנערך בבריטניה בחודש ינואר 2012

ולבסוף מה "עושה לנו את זה"?
בעיקר הטבות:
74% מעונינים לקבל הצעת הטבה, ו 43% מימשו הטבה כזו בשנה האחרונה.

מתברר כי ככל שהצעת ההטבה תהיה מותאמת יותר למתקשרים ותתקבל סמוך יותר למועד הביקור שלהם בעסק, כך יעלה ערך העסקה הכוללת שלהם.
לסיכום, הנה המתכון המנצח שלי להאצת המכירות ברשת הקמעונאית:

הציעו   Wi-Fi חופשי בעסק + אפשרו התקשרות לסמארטפון + העניקו הטבות מותאמות אישית, בעיתוי ובמיקום הקרוב ביותר לביצוע השופינג.




נערך והוכן על ידי Homo Mobileus

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה